poniedziałek, 13 czerwca 2016

Oświetlenie (i państwo młodzi na budowie)

Zanim o tytułowym oświetleniu, najpierw trochę tłumaczenia :)
Nie było nas długo, za długo. Zdałam sobie z tego sprawę dopiero, gdy zaczęłam dostawać wiadomości z pytaniem co się dzieje na budowie, dlaczego nic nie piszemy!? To naprawdę miłe i zaskakujące. Blog, który miał być w dużej mierze pamiętnikiem dla nas, znalazł swoich czytelników. Fajnie!
Nie było nas ostatnio tu, bo byliśmy pochłonięci zupełnie inną życiową zmianą - wzięliśmy ślub :) Już nie łączy nas jedynie kredyt, ale też wspólne nazwisko.
Ślub i wesele to duże organizacyjne przedsięwzięcie, które pochłania mnóstwo energii i czasu, a jak jeszcze do tego prowadzi się wykończeniówkę to... można się wykończyć!
Przyszli Państwo Młodzi na budowie/w remoncie to ludzie non stop zmęczeni, którzy jedną ręką malują ścianę, a w drugiej trzymają telefon i dogrywają szczegóły transportu gości weselnych.
Praca zawodowa schodzi na drugi plan i dobrze, gdy ma się w niej wyrozumiałych współpracowników, tak jak A. Dobrze też, gdy znajomi i rodzina są tacy jak nasi i dzielnie znoszą wieczne rozdrażnienie oraz brak czasu dla nich.
Przyszły Pan Młody na budowie, to facet, który w sklepie woli pooglądać spodnie z milionem kieszeni na śrubokręty niż kupić garnitur, który jest mało praktyczny.
Przyszła Panna Młoda na budowie to kobieta cała w siniakach, która nie marzy o maseczce bankietowej, a do kosmetyczki na paznokcie idzie za karę - w tym czasie wolałaby złożyć kilka mebli. Te cholerne paznokcie to uniemożliwiają!
Dzień przed ślubem umieraliśmy, myśleliśmy, że nie damy fizycznie rady poradzić sobie z nachodzącym dniem. Ale daliśmy :) Było pięknie, idealnie, do samego rana. I tak dwa dni. 

Fotograf:: http://www.helenabromboszcz.com/
No... a co z tym oświetleniem? Byłam przekonana, że będzie tak jak zazwyczaj - jeśli jesteś specjalistą w jakiejś kwestii, to w swoim domu będziesz mieć ten element zwalony. Całe szczęście tak nie jest. A. zaplanował oświetlenie niemalże perfekcyjnie. Nie tylko ilość luksów się zgadza, w zależności od pomieszczenia i jego przeznaczenia, ale też oprawy pasują do stylu naszego mieszkania.
W salonie, połączonym z aneksem kuchennym, postawiliśmy głównie na oświetlenie sterowane - reflektory umieszczane w szynoprzewodach. To dosyć drogie rozwiązanie, dlatego zdecydowaliśmy się na produkt Ikei, szkoda tylko, że ostatnio chcąc dokupić u nich kolejny reflektor, okazało się, że wycofano tę serię. Co teraz? Nie wiem. Mamy nadzieję, że wprowadzą nowe oprawy, kompatybilne z tymi szynoprzewodami, które mamy.


W salonie, w części w której w przyszłości ma być stół z krzesłami zamontowaliśmy lampę, na dłuuugim kablu. Klosz także z Ikei, papierowy. Kabel ten jest owinięty na belce, w ten sposób lampę możemy spuszczać, podciągać oraz zmieniać jej położenie, w zależności od tego jak ustawimy stół.


Przy drzwiach wejściowych oraz w łazience (przy samym wejściu) umieściliśmy wpuszczane oprawy "oczka".


Problem pojawił się przy wyborze głównego oświetlenia łazienki. Na etapie projektu zrobiliśmy trzy punkty, w których przyszłe oprawy miały być zamontowane. Każdy z nich znajdował się w ścianie - ze względu na ostre skosy w tym pomieszczeniu, trudne byłoby zrobienie oświetlenia sufitowego. Biorąc pod uwagę umiejscowienie kabli byliśmy zmuszeni do wyboru opraw z dwóch grup: kinkietów albo plafonów. Chyba jeszcze o tym mnie wspominałam, ale zaraz obok zasłon, firan i parapetów, najbardziej nie lubimy właśnie kinkietów i plafonów... Nie wiem czy w okolicy naszego miasta pozostał choć jeden sklep handlujący lampami, którego nie odwiedziliśmy w poszukiwaniu kinkietu/plafonu, który by nam odpowiadał. Kilkakrotnie kupiliśmy coś, po czym po przyłożeniu w domu twierdziliśmy, że to porażka i dokonywaliśmy zwrotu. Aż w końcu okazało się, że najlepsze rozwiązanie to najprostsze rozwiązanie. Tak też skończyliśmy z lampami o maksymalnie uproszczonym kształcie, które baaardzo lubimy :) Plafon, w kolorze niebieskim, jest też na antresoli, ale o nim napiszę, gdy przedstawię Wam jej zagospodarowanie.


Sypialnia i garderoba to chyba najbardziej "niedopracowane" pomieszczenia jeśli chodzi o oświetlenie. Niedopracowane dla innych, nie dla nas :) Większość osób, która nas odwiedza, pyta kiedy zamontujemy klosz w sypialni oraz czy ta świetlówa w garderobie to tak na stałe?
W sypialni klosza póki co nie będzie; nie po to robiliśmy ozdobny kabel z ozdobną żarówką, żeby zabudować to kloszem :) Tak, świetlówka w garderobie jest na stałe :)


Na poddaszu już mieszkamy. Nie wszytko jest skończone i wykończone, ale powoli dochodzimy do końca :)

14 komentarzy:

  1. Radosław Bloszkowski20 sierpnia 2018 20:14

    Bardzo fajnie zaprojektowane oświetlenie wnikające w całe wnętrze. Lampy komponują się z całością idealnie i takie rozwiązanie mi się podoba. Ja jeszcze od siebie do oświetlenia użyłbym żarówek z https://interblue.pl aby całość była wręcz idealna. W końcu o to chodzi żeby było jak najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywistym jest, że oświetlenie w domu jest bardzo ważne i moim zdaniem warto je zrobić raz, a dobrze. Tym bardziej jeśli chodzi o samego dostawcę energii to ja korzystam z https://poprostuenergia.pl/ i wiem że właśnie u tego operatora mam możliwość znacząco obniżyć swoje rachunki za prąd oraz gaz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kwestia oświetlenia jest dość indywidualna, ale należy również pamiętać o tym, że im więcej punktów tym bardziej zużywamy energię elektryczną. Ja jestem zdania, że świetnie na pewno sprawdza się fotowoltaika. Warto jest przeczytać wpis https://kb.pl/porady/instalacja-fotowoltaiczna-dla-domu-_wp20/ aby wiedzieć na czym de facto polega cała fotowoltaika dla domu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem zdania, że bardzo fajnie sprawdza się na pewno oświetlenie LED. Tym bardziej, że jego montaż jest prosty i energooszczędny. Ja chętnie korzystam z zestawów taśm LED https://sklep.neonica.pl/tasmy-led-zestawy które jak dla mnie sprawdzają się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Co by nie było to oczywiście samo oświetlenie jest niezwykle ważną kwestią w przypadku całego domu. Aby było jeszcze bardziej oszczędnie to tutaj z pomocą przychodzi fotowoltaika. Ja skorzystałam z oferty od http://inovativ.pl/ i teraz po czasie już wiem, że to był bardzo dobry pomysł, aby zdecydować się na instalację fotowoltaiczną.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie samo oświetlenie jest niezwykle ważne i ja jestem przekonana, że dziś najlepiej jest wybierać technologię LED. Zresztą jak czytałam na stronie https://elementarzprojektanta.pl/dobor-oswietlenia-led-do-nowoczesnego-wnetrza/ to właśnie oświetlenie LED sprawdzi się na pewno fajnie w nowoczesnym wnętrzu.

    OdpowiedzUsuń
  8. miło się czyta te wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno takie kwestie są bardzo ważne, ale również musimy wiedzieć czy aby na pewno nasza instalacja jest właściwie wykonana. Uważam, że wezwanie firmy https://pomiary-szczecin.pl/ do wykonania pomiarów jest czymś niezwykle istotnym.

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie ja również jestem przekonana, że w głównej mierze ważnym jest to aby wiedzieć także komu zlecić wykonanie instalacji elektrycznej. Zachęcam was do sprawdzenia oferty https://elektryk-wroclaw.pl/instalacje-elektryczne/ ponieważ ja z niej jestem bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdy potrzebujesz profesjonalnej pomocy z zakresu elektryki, warto skorzystać z usług firmy Elektryk Łódź. Ich strona internetowa https://elektryklodz.pl/ to idealne miejsce, aby zapoznać się z ich szerokim zakresem usług elektrycznych. Bez względu na to, czy potrzebujesz instalacji elektrycznych, modernizacji czy diagnozy i naprawy awarii, możesz polegać na profesjonalnym podejściu ich zespołu. Odwiedź ich stronę, aby uzyskać więcej informacji i skorzystać z wysokiej jakości usług elektrycznych.

    OdpowiedzUsuń